След час бурни дебати приеха Програмата за развитие на туризма за 2020г.

Публикувана 30.01.2020 12:25

След близо час дебати, пловдивските общински съветници приеха Програмата за развитие на туризма за 2020г.

След сериозни коментари и дебати по отчета ѝ за 2019-та, точката мина с 26 гласа ЗА, 2 ПРОТИВ и 10 ВЪЗДЪРЖАЛИ СЕ.

Коментарите бяха по посока най-вече на неоправданите очаквания за Европейска столица на културата. Пропуски в новата Туристическа програма видя Слави Георгиев. "Отживелица" нарече туристическите борси и изложения, както и материалите на хартиен носител - брошури и дипляни. Според него Общината трябвало да заложи повече на реклама в социалните медии и интернет каналите. 

Програмата за развитие на туризма възлиза на 531 437 лв., като 195 хиляди лева се предвиждат за реклама на местния туристически продукт. 15 000 лв. са заложени за проучвания, анализи и прогнози за развитието на туризма в Пловдив.

Предвидени са също 20 000 лв. за реклама в родни и чуждестранни печатни издания, а за социалните мрежи, мобилните приложения и електронните медии -  33 000 лв. Най-голям дял от рекламния бюджет - 142 557 лв., ще бъде за печатни материали.

Организацията на туристически събития в Пловдив ще струва 132 000 лв. Сред тях са традиционните фестивали: "Дефиле на младото вино", "Вино и гурме", "Уикенд в Пловдив", пролетното и есенното издание на "Панаира на занаятите" и на "Вкусът на Пловдив". За годишната "Среща по туризъм" са заложени 50 000.

Свидетели на бурните дебати в залата станаха: Николай Николов, Здравко Беляшки и Диана Найденова - представители на младежкия омбудсман в Пловдив.

Източник: GustoNews