Каназирева: Транспортна болница в Пловдив e с безупречна организация

Публикувана 31.03.2020 13:59

Транспортна болница в Пловдив е изцяло подготвена за консултиране и приемане на пациенти със съмнения за COVID-19, съобщи областният управител Дани Каназирева. Тя уточни, че по информация на директора на лечебното заведение д-р Павел Павлов, в разкрития денощен приемен кабинет има осигурено дежурство на лекар, две медицински сестри и санитар. Пациентите се приемат по специален алгоритъм, като  дежурният екип  е с предпазни облекла и защитни средства . По думите на областния управител в  болницата е създадена безупречна организация от влизането на пациента през портала до настаняването му в болнична стая.  Коридорите са ясно обозначени с ленти и надписи, за да бъдат разделени потоците пациенти  и да се изключи всякакъв риск. По същия начин са определени и обозначени с надписи два отделни товарни асансьори - само за потенциално заразени с коронавирус. Припомняме, че екипът на болницата получи дарение от предпазни облекла –най-висок клас, шлемове, очила и маски от Областния щаб.

„Много благодаря на целия екип на Транспортна болница. Знам, че и на тях не им е лесно, че и те се страхуват, но са на своя пост. Точно затова им благодаря, за готовността и за сигурността, която ни дават със създадената  организация в болницата“, подчерта Каназирева.

Директорът на болницата обясни, че портиер, който е в кабина и няма пряк контакт с хората,   по телефона съобщава на дежурния екип, че има болен за преглед. Пациентът получава предпазна маска. С влизането в кабинета му се измерва температурата. Той съобщава за оплакванията си, след което отговаря на специален  въпросник за симптомите, дали е имал контакти с потенциално заразени, дали е пътувал в чужбина и др. В кабинета има осигурен и пулсов оксиметър, с който се измерва насищането на кръвта с кислород. След обстоен преглед се преценява дали болния ще бъде приет в отделението или ще му бъде назначено домашно лечение.  Д-р Павлов уточни, че всеки пациент насочен за домашно лечение, получава документ за прегледа, рецепта  и указания как да следи състоянието си , а при влошаване, да потърси личния си лекар, който да го насочи към болница. В случаите, когато лекарят прецени, че се налага хоспитализация, още в кабинета на болния се взима проба за тестуване за COVID-19, прави му се ЕКГ / електрокардиограмата /и санитар го придружава до отделението, определено за лечение на коронавирус,  за изолиране  в стая. На болния се взимат допълнителни кръвни изследвания, минава на рентген и му се назначава лечение. Всичко това при спазване на санитарно-хигиенните изисквания с необходимата дезинфекция  и според разписаните правила за работа в болницата.

„Според създадената организация  в болницата на седмия етаж е отделението за болните, а на четвъртия етаж е обособена хотелска-битова част с всичко необходимо, където персоналът, ако се наложи, може да  остане в рамките на 10 дни без да напуска болницата , сменяйки се на четири часа в режим на работа. Това се прави  със съгласието на самия персонал и с цел екипите да придобият ритъм на работа и в реална и усложнена ситуация, да се реагира бързо и адекватно. В първите екипи са включени шефовете на отделенията и  някои от старшите сестри, които ще могат да оказват психологическа и всякакъв  вид друга подкрепа на колегите си при усложнена обстановка“, обясни д-р Павлов.

Източник: GustoNews